04 Nisan 2008

16 Nisan Biyologlar Günü

Öncelikle 16 Nisan Biyologlar Günümüzü kutlarım. Dilerim bu yıl biyologların değeri anlaşılır.Yorucu bir haftayı da geride bıraktık. Geçen zaman içerisinde ne gibi artılar kattığımı düşünüyorum da kendime. Zaman su gibi akıp gidiyor. Geçen günlerde İstanbul'daydım, birçok güzelliğin yanında yeni bilgiler kattım kendime. Yoğun geçen program içerisinde bir dolu yeni yüzlerle tanıştım. Yazacak bir dolu konu var ben kısaca öğrendiklerime geçmek istiyorum.

* Meslektaşlarımı ilgilendiren bir testten bahsetmek istiyorum. Gaita'da parazit bulmak çok zor olur ancak geliştirilen bir yöntemle artık zor olan bu testler çok kolay.

*Hacettepe Üniversitesi Teknokent toplantısına katıldığımda ülkemizde çok güzel başarılara imza atıldığını farkettim ve çok sevindim.

*İstanbul'a gittiğimde TÜYAP Expomed 2008 fuarına katıldım çok farklı ürünleri gördüm. Bir dolu yeni ürünle karşılaşırken, firmaların müdürlerininin çoğunluğunun Biyologlardan oluştuğunu gördüm. İnanın meslektaşlarımızın bu derece güzel işlere imza atması çok sevindirici bir durum.


*Botox güzellik için kullanıldığı düşünülürken göz hastalıklarında da kullanıldığını öğrendim. Özellikle şaşılık, blefarospazm ve sinkinezi hastalıklarında başarılı sonuçlar elde ediliyor.

*Pektus Deformites hastalığı, doğuştan göğüste fiziksel bozukluk hastalığı demektir. Nuss tedavi yöntemini geliştiren Türk Bilim adamları tarafından bir yöntem sayesinde artık daha başarılı sonuçlar elde ediliyor.


Yazımı bitirirken sizlere altta bir test ekliyorum. Aşağıdaki resme bakın. Bayan ne tarafa dönüyor? Cevabı resmin altında :) Güzel anılarla ve yazılarla haftaya görüşmek dileğiyle


Resimdeki kız saatin döndüğü yönde dönüyor derseniz, beyninizin sağ yarım küresi daha çok çalışıyor demektir.

Ters yönde dönüyor derseniz, beyninizin sol yarım küresi hayatınızda daha hakim demektir.

Bu resim sizin insan tipinizi ortaya çıkarıyor.

Sağ yarım küre hayal ve yaratıcılığı, sol yarım küre ise mantığı ve dil yeteneğini temsil etmektedir.

Buna göre nasıl bir insan olduğunuzu anlayacaksınız.

Bir düşünün, daha çok mantığa mı önem verirsiniz ya da hayale mi?

Bilim adamlarında sol yarım küre, sanatçı ve çok dindarlarda ise sağ yarım küre daha hakim olmalıdır.

Hiç yorum yok: