25 Mayıs 2009

Biyoloji okumak isteyenlere


Bu ay birçok toplantıya katıldım, birçok insanla tanıştım ama benim yazacaklarım ayın sonuna doğru geldikçe netleşti. 21-24Mayıs tarihleri arasında Ankara Medika 2009 Fuarı'nda yer aldım. Beklediğimin altında ziyaretçi sayısının olmasına karşın, yapılan panel ile fuar kendi adıma gerçekten güzel geçti. Fuar ile aynı tarihler arasında TÜBİTAK okul yarışmasına katıl gençlerle de tanışma fırsatı buldum. Uzun saatlerini yaptıkları araştırmaya ayırıp, stant kurup projelerini anlatışlarını görmenizi isterdim. Işıkla bakan gözlerden başarı fışkırıyordu. Projelerini dinledğim öğrencilerin daha üniversiteye gitmeden yaptıklarını tanıtma isteği beni çok mutlu etti.Üniversitede hangi bölümü istediklerini sorduğumda birçoğu Genetik veya Moleküle Biyoloji cevabını aldım. Duyduğum cevap karşısında sevinsem mi üzülsem mi bilemedim. Öğrencileri yanlış yönlendirip ilerde hayallerinin yıkılmasını da istemediğim için biraz sohbet ettim. Zaten gelen maillerle de Biyoloji okumayı isteyem öğrencilerin sizce yaalım mı sorularına nasıl cevap vereceğimi bilemediğimde yaşadığım çelişkideki gibi kaldım....



Biyoloji okunası bölümlerden hem de çok güzel bilgiler elde ediyorsunuz. Her ne kadar verilen eğitimin yetersizliğinden dert yansam da yine de hakkını verdiğinizde gerçekten çok umut vaadediyor. Ancak işte o ancaktan sonrası malesef tesbih gibi dizliyor ardı sıra olumsuzluklar. Üniversitelerde bile öğrenciler bu kadar araştırma yapmazken ortaokul ve lise öğrencileri beni hayrete düşürdüler. Acaba üniversitede mi birşeyler yanlış gidiyorda bu kadar hevesle çalışan öğrenciler sonrasında hayal kırıklıkları yaşıyorlar. Olmayan kadrolar, değeri bilinmeyen bilim adamları, maaş sıkıntısı çeken öğretim görevlilier, gerekli araştırma kaynağı bulamayan bölümler... işte bunlar acı gerçekler malesef hem de en acısı.

Bölüm seçme konusunda hayallerini çok yüksek tutan ve evet ben tüm zorlukları aşarak bilim insanı olacağım diyen öğrenciler buyrun maratona hazırsınız diyebilirim....

Onkoloji toplantısına katıldığımda kök hücre çalışmaları beni mutlu etti. Çalışmaları süren proje dahilinde yeni bir sistem oluşturulacak ve kemik iliği nakil işlemleri kolaylıkla gerçekleşir hale gelecek.



Ankara Tıp Biyokimye Günleri'nde de verilen eğitimin standart hale gelmesinin yanı sıra asistan karnelerinin de oluşturulması üzerinde duruldu.

Son olarak Ankara Dünya Göz açılışına katıldım ve 2 saat Başbakanı bekledikten sonra açılış gerçekleştirildi.

Bu ay aslında yazacak çok toplantım, söyleyecek çok sözüm vardı ancak, iş eğitime gelince kararsız gençliği yanlış yönlendirmek istemediğim için özellikle Biyoloji üzerinde durdum. Dilerim iyi düşünerek karar verirsiniz.

Umut dolu bakan bir nesil dileğiyle...

Hiç yorum yok: